تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

 

در کشورهای عضو ناتو، علاوه بر ضبط و مصادرۀ دارایی‌های سرمایه‌داران روسیه، موجی از اخراج‌ها، که طیفی از افراد بیگناه را در برمی‌گیرد به راه افتاده است. این پدیده نیز این واقعیت را به اثبات می‌رساند که فاشیسم روی دیگر لیبرال دمکراسی غربی است. رعب و هراس ناشی از این سیاست به حدی است که همسایه روبه‌رو، از ترس اخراج شدن قصد دارد فردا گربه روسی خود را برای اخته شدن به درمانگاه حیوانات ببرد!

در ادامه دست‌چینی از اخبار و گزارش‌‍‌ها درباره این اخراج‌ها منتشر می‌شود.

***

منبع: بالاتر از قانون
نویسنده: کاترین روبینو
۳ مارس ۲۰۲۲

وکیل پس از حضور در تلویزیون طرفدار پوتین اخراج شد

 

هفته گذشته، جنیفر دی‌مستر، دستیار دادستان شهر میلواکی در برنامه «روسیه امروز» که تحت کنترل روسیه است ظاهر شد. او در این برنامه با جسارت اعلام کرد که به رسمیت شناختن مناطق جداشده از اوکرائین یعنی دونتسک و لوگانسک توسط ولادیمیر پوتین و استقرار نیروها در آنجا موجه است.

اکنون، او بیکار شده است.

براساس گزارش روزنامه «میلواکی ژورنال سنتینل» درباره حضور [خانم] دمستر در برنامه «روسیه امروز»، وی در آن برنامه گفت:

«این‌که افرادی مانند (آنتونی) بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده یا بوریس جانسون (نخست‌وزیر انگلیس) یا دیگران، یا (رئیس‌جمهور) جو بایدن بیرون می‌آیند و می‌گویند این نقض آشکار قوانین بین‌الملل است، به هیچوجه درست نیست. این نقض آشکار قوانین بین‌الملل نیست، زیرا آن‌ها نمی‌توانند یک قانون بین‌الملل را نام ببرند که نقض شده باشد.»

دی‌مستر که در این برنامه به عنوان یک «تحلیلگر حقوقی» معرفی شده بود، در ادامه با فضل‌فروشی گفت: «هیچ تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده وجود ندارد. ما مسائل زیادی در اینجا در داخل کشور داریم که عملاً برای امنیت ملی خطر می‌باشند.»

https://abovethelaw.com/2022/03/attorney-fired-after-pro-putin-tv-appearance/

***

منبع: آسوشیتدس پرس
۳ مارس ۲۰۲۲

 

یک معلم جایگزین در ایالت ویرجینیا به دلیل اظهارنظر در حمایت از حمله روسیه به اوکرائین تعلیق شد

 

جان استانتون، ۶۵ ساله، هم‌چنین به دانش‌آموزان دبیرستانی در آرلینگتون گفت که اخبار «اسپوتنیک» را که «اف‌بی‌آی»، «سیا» و «آژانس امنیت ملی» آن را «ماشین تبلیغات دولتی» اعلام کرده‌اند بخوانند.

آرلینگتون، ویرجینیا – یک معلم جایگزین ویرجینیا پس از ابراز نظر در تأیید تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به اوکرائین و تشویق دانش‌آموزان به خواندن رسانه‌های تبلیغاتی روسی، تعلیق شد.

واشنگتن پست گزارش داد که مدارس دولتی آرلینگتون، جان استانتون ۶۵ ساله را که این نظرات را در روز جمعه در کلاس درس زبان اسپانیایی دبیرستان بیان کرده بود، تعلیق کردند.
استانتون گفت که او دیدگاه مخالف را ارائه کرد و به دانش‌آموزان گفت که تا حد امکان منابع خبری از جمله اخبار «اسپوتنیک» را که «اف‌بی‌آی»، «سیا» و «آژانس امنیت ملی» آن را «ماشین تبلیغات دولتی» اعلام کرده‌اند بخوانند.

استنتون گفت: «آنچه که فکر می‌کنم مرا به دردسر انداخت این بود که گفتم “من شخصاً از منطق پوتین حمایت می‌کنم” و منظورم از آن این بود که او یک تصمیم منطقی گرفت.»

سخنگوی مدارس از اظهار نظر درباره نظرات استانتون یا وضعیت استخدامی او خودداری کرد.

https://www.nbcnews.com/news/us-news/virginia-substitute-teacher-suspended-russia-comments-rcna18481

***

منبع: آرت دیلی (artdaily.com)
نویسنده: خاویر سی. هرناندز
۱ مارس ۲۰۲۲

والری گرگیف در ۱ مارس ۲۰۲۲ به دلیل محکوم نکردن حمله ولادیمیر پوتین به اوکرائین از سمت خود به عنوان رهبر ارکستر فیلارمونیک مونیخ برکنار شد

 

والری گرگیف اجرای سمفونی شماره ۷ در ماژور، لنینگراد (۱۹۴۱) دیمیتری شوستاکوویچ را رهبری می‌کند.

https://www.youtube.com/watch?v=kwqZRhPXElQ

نیویورک – والری گرگیف، ستاره روسی و حامی برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پس از خودداری از محکوم کردن حمله پوتین به اوکرائین، در روز سه‌شنبه از سمت خود به عنوان رهبر ارکستر فیلارمونیک مونیخ برکنار شد.

و آنا نتربکو، هنرمند برحسته روسی که یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های بین‌المللی اپرا است و هم‌چنین با پوتین مرتبط است، شاهد لغو برنامه‌های آتی خود با «اپرای ایالتی باواریا» بود، و «خانه اپرای زوریخ» اعلام کرد که او از اجراهای آتی خود در آنجا انصراف داده است.

اخراج ناگهانی گرگیف، سه سال پیش از پایان قرارداد او، بزرگ‌ترین پس‌روی برای رهبر ارکستر بود که در روزهای اخیر به دلیل سابقه طولانی حمایت از پوتین و دوستی ۳۰ ساله‌اش با پوتین، هدف خشم و محکومیت گسترده قرار گرفته است.

دیتر رایتر، شهردار مونیخ گفت گرگیف، که از سال ۲۰۱۵ سمت رهبر ارکستر را در آنجا بر عهده داشت، به درخواستی که روز جمعه توسط رایتر مبنی بر محکومیت «جنگ تجاوزگرانه وحشیانه» پوتین تا دوشنبه یا برکناری او صادر شد پاسخ نداده است.

رایتر در بیانیه‌ای گفت: «من انتظار داشتم که او در ارزیابی بسیار مثبت خود از رهبر روسیه تجدید نظر کند. او تجدید نظر نکرد.»

گرگیف روز سه‌شنبه از سمت خود به عنوان رهبر افتخاری «ارکستر فیلارمونیک روتردام» نیز برکنار شد. مدیران ارکستر نیز که اخیراً از گرگیف خواسته بودند پوتین را محکوم کند، در بیانیه‌ای گفتند که با گرگیف صحبت کرده‌اند اما نمی‌توانند مشکل یک شکاف «غیرقابل عبور» حل کنند. ارکستر گفت که «جشنواره گرگیف» را حذف می‌کند.

گرگیف به درخواست برای اظهار نظر در روز سه‌شنبه پاسخ نداد…

https://artdaily.com/news/144273/Valery-Gergiev–a-Putin-ally–fired-as-chief-conductor-in-Munich

***

منبع: تاون اند کانتری
نویسنده: امیلی بوراک
۴ مارس ۲۰۲۲

آنا نتربکو، سوپرانوی روسی مرتبط با پوتین از متروپولیتن اوپرای نیویورک اخراج شد

https://www.youtube.com/watch?v=GvZXS5jrahA

آنا نتربکو، سوپرانوی مشهور روسی، در فصل جاری یا در آینده دیگر در متروپولیتن اوپرا حضور نخواهد داشت. نتربکو، ۵۰ ساله، در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکرائین، از فاصله گرفتن از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خودداری کر‌د.

پیتر گلب، مدیر کل مت، در بیانیه‌ای گفت: «آنا یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان تاریخ مت است، اما با کشتن قربانیان بی‌گناه به دست پوتین در اوکرائین، هیچ راهی به جلو وجود نداشت.» متروپولیتن اپرا روز پنج‌شنبه اعلام شد که دیگر هنرمندانی را که از پوتین حمایت می‌کنند استخدام نمی‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، یکی از آشنایان با تحولات که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مت در روزهای اخیر تلاش‌های مکرری برای متقاعد کردن نتربکو برای محکوم کردن پوتین انجام داد، اما نتوانست او را متقاعد کند.

گلب هم‌چنین به نیویورک تایمز گفت که «تصور سناریویی که در آن او به کشور بازگردد دشوار است.»

ارتباط نتربکو با پوتین دیرینه است. او در سال ۲۰۰۸ نشان هنرمند خلق روسیه را از پوتین دریافت کرد. و در سال ۲۰۱۴، این خواننده در حالی که پرچم نووروس – که نماد منطقه جدایی‌طلب روسیه در اوکرائین است را در دست داشت عکس گرفت. او هم‌چنین حدود ۱۸۰۰۰ دلار به یک تالار اپرا در دونتسک، شهری اوکرائینی که توسط جدایی‌طلبان طرفدار روسیه کنترل می شود، اهدا کرد.

نتربکو در آن زمان گفت: «من دوستان موسیقیدان زیادی در دونتسک دارم، ما بسیار بهم نامه می‌نوشتیم و آنها به من گفتند که تئاتر برای آن‌ها مقدس است و ساختمان تا حدی آسیب دیده است. تصمیم گرفتم تا جایی که بتوانم کمک کنم. من فکر می‌کنم این کار درستی است زیرا هنر هنر است و به ما کمک می‌کند از همه وضعیت‌ها عبور کنیم.»

در متروپولیتن اوپرا در اجرای «توراندوت» پوجینی از ۳۰ آوریل تا ۱۳ مه، سوپرانوی اوکراینی لیودمیلا موناستیرسکا جای نتریکو را خواهد گرفت.

https://www.townandcountrymag.com/leisure/arts-and-culture/a39326167/anna-netrebko-russian-soprano-met-opera-fired-putin/

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/2p94tkzv