تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شبکه همبستگی (SolidNet)

حزب کمونیست آفریقای جنوبی ادامه نسل‌کشی مردم فلسطین و تجاوزات نظامی علیه دولت‌های دیگر توسط دولت آپارتید شهرک‌نشین اسرائیل را محکوم می‌کند

 

حزب کمونیست آفریقای جنوبی ادامه نسل‌کشی مردم فلسطین و تجاوز نظامی علیه سایر کشورها توسط دولت آپارتید شهرک‌نشین اسرائیل را قویاً محکوم می کند. ما بر همبستگی خود با مردم فلسطین، حمایت از آزادی فلسطین تاریخی و خواست آتش‌بس دائم و اجرای حکم ژانویه ۲۰۲۴ دیوان کیفری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی توسط اسرائیل مجدداً تاکید می‌کنیم. فراتر و مهم‌تر از این، رهبران رژیم اسرائیل باید براساس بالاترین درجه عدالت محاکمه شوند.

در روز دوشنبه ۱۵ آوریل، یک گور جمعی جدید در یکی از محوطه‌های مجتمع پزشکی الشفاء، که رژیم اسرائیل در ادامه نسل‌کشی مردم فلسطین آن‌را تحت محاصر قرار داد، کشف شد. اجساد تجزیه‌شده گور جمعی، به بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی که توسط رژیم اسرائیل، به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم سفاک، و حلقه نزدیک به او به قتل رسیدند افزود. اکثریت قرباینان نسل‌کشی، بیش از ۷۵ درصد، کودک و زن هستند. در میان قربانیان، کارکنان بشردوستانه سازمان ملل متحد و سایر کارگران نیز حضور دارند.

در ۲ آوریل، رژیم اسرائیل هم‌زمان با گسترش تجاوزات نظامی وحشیانه خود، تحت حمایت امپریالیستی-جمعی غرب به سفارت ساختمان امور کنسولی ایران در خاک یک کشور دیگر، سوریه، حمله کرد و اعضای ارشد و کارکنان آن را کشت. علاوه بر این، این حمله نظامی به مثابه نقض تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه و ایران بود.

دولت‌های امپریالیستی غربی به سرکردگی ایالات متحده و «گروه هفت» یا حلقه سیاسی و اقتصادی بین-‌دولتی آن‌ها، تجاوزات وحشیانه اسرائیل و تحریک جنگ گسترده‌تر را محکوم نکردند. بجای آن، رژیم‌های امپریالیستی و بلندگوهای رسانه‌ای تعبیه‌شده آن‌ها، و هم‌چنین دست‌اندرکاران رسانه‌ای غیرانتقادی که در کشورهای دیگر از آن‌ها خط می‌گیرند، ریاکارانه واکنش تلافی‌جویانه دفاع از خودِ ایران را حمله به اسرائیل خواندند.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی طبقه کارگر در خاورمیانه و سراسر جهان را به اتحاد و تشدید مبارزه برای پایان دادن به بی‌عدالتی جهانی و نماینده اصلی مدرن آن، امپریالیسم، فرا می‌خواند.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی، تأسیس در ۱۹۲۱

سه شنبه، ۱۶ آوریل ۲۰۲۴

http://www.solidnet.org/article/South-African-CP-SACP-condemns-the-apartheid-Israeli-settler-states-continued-genocide-on-Palestinian-people-and-military-aggression-against-other-states/