تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شبکه همبستگی (SolidNet)
۱۶ فوریه ۲۰۲۲

حزب کمونیست جدید یوگسلاوی: نه به جنگ!

 

حزب کمونیست جدید یوگسلاوی نگرانی خود را درباره تنش توپ‌ها و حضور نظامی در اوکرائین اعلام می‌کند.

دولت در کی‌یف موظف است برای تضمین صلح و تأمین خودمختاری محلی و پایان دادن به اقدامات مداوم در منطقه دونتسک و لوگانسک، به اراده آزاد شهروندان خود احترام بگذارد. دولت باید به تحریکات علیه مردم جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک پایان دهد و هم‌چنین باید تبعید کمونیست‌ها، ضدفاشیست‌ها و میهن‌دوستان حقیقی اوکرائین را که خواهان برادری با مردم روسیه هستند متوقف سازد.

مجرمان اصلی این وضعیت خطرناک، که جهان را به یک جنگ جهانی دیگر تهدید می‌کند، مدیران خونتای کی‌یف در غرب، عمدتاً در ایالات متحده ایالات هستند. دولت بایدن اسلحه و دیگر «تجهیزات مرگبار» را به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکرائین فرستاد و هم‌چنین ۸۵۰۰ سرباز آمریکایی را در حالت آماده‌باش قرار داد، در عین‌حال کارکنان دیپلماتیک آمریکایی و خانواده‌های آن‌ها در حال خروج از کشور هستند.
حزب کمونیست جدید یوگسلاوی نفوذ امپریالیسم غرب در تلاش برای جنگ با فدراسیون روسیه از طریق مردم اوکرائین را محکوم می‌کند.

روشن است که ایالات متحده در کشمکش‌های داخلی بزرگی درگیر است و این بحران قطعاً به بایدن کمک می‌کند برای حفظ موقعیت ایالات متحده آمریکا در امور خارجی و دیپلماتیک آن و هم‌چنین برای توجیه وجود مرگبار و متجاوز اتحاد نظامی موسوم به «ناتو»، در پرداختن به مسائل داخلی «مکث» کند.

ما به مثابه شهروندان کشوری که جنگ داخلی را پشت سر گذاشتیم و از تهاجم ناتو نیز جان سالم به در بردیم، تکرار می‌کنیم که جنگ نه راه‌حل است و نه گزینه. جنگ تنها باعث ایجاد شکاف عمیق در جامعه اوکرائین خواهد شد، و هم‌چنین ویرانی عظیمی را به همراه خواهد داشت.

اوکرائین بزرگ‌ترین دستاوردها و پیشرفت‌های خود را در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی، در رفاقت با مردم روسیه و دیگر خلق‌های شوروی به دست آورد. هیچ‌کس به غیر از مردم روسیه به مردم اوکرائین نزدیک‌تر نیست.

«نه» به جنگ!

دبیر حزب کمونیست جدید یوگسلاوی
بلگراد، ۱۴ فوریه ۲۰۲۲

http://solidnet.org/article/NCP-of-Yugoslavia-NO-TO-WAR/

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/bdccnbk8