تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: در دفاع از کمونیسم
۱۱ آوریل ۲۰۲۲

حزب کمونیست یونان: بیانیه پیرامون نتیجه انتخابات فرانسه

 

نتیجه انتخابات فرانسه، با درصد مجدداً بالای لوپن راست افراطی، از یک سو پیامد غم‌انگیز سیاست ضدمردمی مستمری است که همه دولت‌ها به نام «دموکراسی» و «پیشرفت» اجرا کردند، و از سوی دیگر، پیامد سازش و انحطاطی است که در جنبش کارگری و کمونیستی در فرانسه حاکم شده است

معلوم می‌شود که فراخوان‌های «ضد پوپولیستی»، جبهه‌های «طرفدار دموکراسی»، منطق «شر کم‌تر» که «پرچم» دولت‌های ضدمردمی متوالی در فرانسه، از جمله دولت مکرون بود، نه تنها راه به سمت راست افراطی را مسدود نکرد، بلکه آن را حتا هموارتر نمود. علاوه بر این‌ها، در بستر کنونی، این واکنش‌گرایی با سیاست کلی اتحادیه اروپا، تئوری «افراط‌ها» و هم‌چنین با رقابت‌های امپریالیستی شدیدی که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو را فراگرفته است، تقویت می‌شود.

نتیجه غیرقابل انکار فوق، «خوانش» نتایج انتخابات فرانسه را که در یونان توسط «دمکراسی نو»، «سیریزا»، آنگل» و غیره به مثابه پاسخی به راست افراطی ارائه می‌شد، از بین می‌برد و نشان می‌دهد خود این راه به رشد شدید راست افراطی منجر شد.

https://www.idcommunism.com/2022/04/kke-statement-on-french-elections-result.html

***

اخبار روز

۲۳ فروردین ۱۴۰۱

حزب چپ اروپا به ژان لوک ملانشون و فابین روسل تبریک گفت

 

هاینز بیرباوم، رئیس EL می‌گوید: «از طرف حزب چپ اروپا، مایلم از صمیم قلب به ژان لوک ملانشون و فرانس اینسومیز با توجه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دیروز در فرانسه تبریک بگویم.

ما همچنین صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به رفقای خود در حزب کمونیست فرانسه (PCF) و فابین روسل برای تبدیل شدن به چهره‌ای ضروری برای حزب و اجرای یک کمپین عالی ابراز می‌کنیم.

اگرچه در این انتخابات شرکت‌کنندگان ۴.۴ درصد کم‌تر از سال ۲۰۱۷ بودند، ملانشون با ۲۲ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت که بسیار نزدیک به سایر رقبای اصلی بود. نتیجه به او اجازه نداد تا به مرحله بعدی صعود کند، با این حال، ما آرزو داریم موفقیت او را به عنوان یک نامزد بالقوه قدرتمند تبریک بگوییم.

«در حالی که به دور دوم انتخابات در ۲۴ آوریل نزدیک می‌شویم، بدیهی است که برای حفظ حقوق کارگران فرانسوی، به جایگزین‌های قدرتمندی برای شیوه‌های سرمایه‌داری جهانی شکست خورده متعدد و صداهای مخالف قوی نیاز داریم. ترس‌افکنی نژادپرستانه و اسلام هراسانه در جوامع ما جایی ندارد و ما معتقدیم که توسط رای دهندگان فرانسوی رد خواهد شد.

ما متعهد می شویم که به حمایت از فرانسه نافرمان و حزب کمونیست فرانسه در مبارزه خود ادامه دهیم و برای آن‌ها بهترین‌ها را در آینده آرزو می کنیم.

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/4ehz6ny9