تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: گرانما
نویسنده: ینیا سیلوا کوررآ
۸ نوامبر ۲۰۲۱

 

هیچ رویداد دیگری چنین تأثیری بر سرنوشت بشریت نداشته است

 

گرامیداشت انقلاب سوسیالیستی اکتبر ۱۹۱۷ روسیه دیروز ۷ نوامبر در «آرامگاه سربازان انترناسیونالیست شوروی» در هاوانا، با مراسمی به ریاست سرلشکر روبرتو لگرا سوتولانگو معاون وزیر «نیروهای مسلح انقلابی» و رئیس ستاد کل ارتش، برگزار شد.

در ۷ نوامبر امسال، مردم کوبا صد و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب سوسیالیستی اکتبر روسیه در سال ۱۹۱۷ به رهبری ولادیمیر ایلیچ لنین کبیر و حزب بلشویک را، که عالی‌ترین رویداد قرن بیستم بود و دوران نوینی را در تاریخ بشر گشود، جشن گرفتند.

میگوئل دیاز کانل برمودز، دبیر اول حزب و رئیس‌جمهور کوبا، با اشاره به این رویداد تاریخی، ارزیابی فیدل از انقلاب روسیه را یادآور شد: «هیچ رویدادی تا کنون چنین تأثیری بر ذهن انسان‌ها، سرنوشت خلق‌ها و پیشرفت جهان نداشته است.» به همین مناسبت، از طرف «نیروهای مسلح انقلابی»، سفارت‌های روسیه و بلاروس و هم‌چنین «مؤسسه دوستی کوبا با خلق‌ها»، تاج‌های گل در «آرامگاه سریازان انترناسیونالیست شوروی» در هاوانا قرار گرفت.

با حضور سرلشکر روبرتو لگرا سوتولانگو معاون وزیر «نیروهای مسلح انقلابی» و رئیس ستاد کل ارتش، آنتونیو کوربلو ساردیناس، رئیس اداره این وزارتخانه، اظهار داشت در زمانی که «جنگ اقتصادی، سیاسی و ایدئولوژیک به وسیله دولت کنونی ایالات متحده علیه همه دولت‌های مترقی تشدید شده است، ضروری است که رویای دنیای بهتری را که قهرمانان انقلاب اکتبر مطرح نمودند» به واقعیت مبدل کنیم.

والری والریویچ بارانوفسکی، سفیر بلاروس، به تأثیر انقلاب روسیه در تاریخ جهان اشاره کرد و اهداف مبارزه را یادآور شد: برابری اجتماعی، عدالت و هومانیسم.

آندری آناتولیویچ گوسکوف، سفیر فدراسیون روسیه در کوبا؛ الهام آقايف، کاردار آذربايجان در کشورمان؛ مقامات بخش روابط بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا، و هم‌چنین وزرای امور خارجه و کشور در این مراسم حضور داشتند.

https://en.granma.cu/cuba/2021-11-08/no-other-event-had-such-an-impact-on-the-destiny-of-humanity

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/y38d2npw