تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: روسیه امروز
۳۰ ژوئن ۲۰۲۲

رهبر روسیه گفت رهبران برهنه «گروه ۷» یک «منظره چندش‌آور» خواهد بود!
نظر ولادیمیر پوتین درباره سخنان بوریس جانسون

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ترکمنستان به سؤالات درباره چندین اظهارات اخیر بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا پاسخ داد. در جریان آخرین اجلاس سران «گروه ۷»، رهبر بریتانیا به شوخی گفت که متحدانش باید لباس‌های خود را برای عکس‌برداری در بیاورند تا نشان دهند که آن‌ها «سخت‌تر از پوتین» هستند.

رئیس‌جمهور روسیه به کنابه گفت: «من نمی‌دانم چگونه می‌خواستند لباس‌هایشان را در بیاورند، از کمر به بالا، یا نه، اما فکر می‌کنم در هر صورت این منظره چندش‌آور خواهد بود. همه چیز باید به طور هماهنگ در یک فرد توسعه یابد، هم جسم و هم روان. با این حال، برای این‌که همه چیز هماهنگ باشد، باید نوشیدن بیش از حد الکل را کنار گذاشت و سایر عادات بد را ترک کرد، شروع به ورزش کرد.»

جانسون اخیراً در یک اظهارنظر دیگر گفت «اگر پوتین زن بود، که مشخصاً نیست، ماچو جنگ تهاجمی» در اوکرائین اتفاق نمی‌افتاد.

رهبر روسیه در پاسخ گفت: «من فقط می‌خواهم رویدادهای تاریخ مدرن را به شما یادآور شوم، زمانی را که مارگارت تاچر تصمیم گرفت بر سر جزایر فالکلند عملیات نظامی علیه آرژانتین را آغاز کند. در اینمور یک زن است که تصمیم می‌گیرد عملیات نظامی را آغاز کند. جزایر فالکلند کجا و بریتانیا کجا؟ و هیچ چیز به غیر از جاه‌طلبی‌های امپریالیستی این‌را دیکته نکرد.»

«بنابراین، این اظهارنظر که از طرف نخست‌وزیر کنونی بریتانیا می‌آید، به آنچه که امروز می‌گذرد هیچ ربطی ندارد.»

***

ایسنا

۶ تیر ۱۴۰۱

اسب‌سواری پوتین، دستمایه شوخی رهبران گروه هفت

 

رهبران گروه هفت لحظاتی قبل از گرفتن عکس دست جمعی، دست به مزاح زدند و اسب سواری ولادیمیر پوتینِ، رییس جمهور روسیه با بدن برهنه را مورد تمسخر قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا جرقه این شوخی را با گفتن این جمله زد: «کت‌های خود را در بیاوریم یا نه؟». این در حالی بود که همه آنها دور میز گردی در چند متری خبرنگاران مشغول نشستن بودند.

این جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا بود که موضوع را ادامه داد و گفت «و صبر کنیم تا از ما عکس بگیرند» و باز جانسون ادامه داد: «باید نشان دهیم که از پوتین قوی‌تر و باحال‌تریم» و باز ترودو گفت «بله این حق ماست که لخت سوارکاری کنیم.»

اشاره آن‌ها به عکس مشهور نیمه برهنه ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۰۹ است که مرد شماره یک کرملین را در حال سوارکاری و نشان دادن آمادگی بدنی‌اش نشان می‌داد.

اورزولا فون درلاین، تنها زن این جمع ۹ نفره بدون اشاره به برهنه بودن پوتین به این نکته که «اسب سواری بهترین کار» است اکتفا کرد.

البته در انتها هیچ کدام از این جمع ۹ نفره کت خود را درنیاورد.

ا
ولادیمیر پوتین که به تصویر ورزشکارانه خود در افکار عمومی اهمیت زیادی می‌دهد، بارها در عکس‌های متعددی که رسانه‌های دولتی روسیه منتشر کرده‌اند، با بالاتنه برهنه مشاهده شده است. او در یکی از این عکس‌ها با بالاتنه برهنه، گردنبند طلا، عینک آفتابی و کفش‌های نظامی بر پشت یک اسب قهوه‌ای سوار است.

رهبران این هفت اقتصاد بزرگ جهان به بررسی اقدامات ممکن برای انزوای بیشتر روسیه به دلیل حمله روسیه به اوکراین پرداختند. انگلیس، کانادا، ژاپن و آمریکا اعلام کردند که قصد دارند واردات طلای روسیه را متوقف کنند.

خبرنگار محمدحسین خدائیان، دبیر مهران ثنایی [طرف ترجمه این چند سطر را «خبرنگاری» می‌نامد!]

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/4xrjaz8c