تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

پنج‌شنبه، ۷ خرداد ۱۴۰۵

در پاسخ به حمله‌ در نزدیکی فرودگاه بندرعباس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک پایگاه آمریکایی را هدف قرار داد

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تایید کرد که بامداد روز پنج‌شنبه یک پایگاه هوایی آمریکا را هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که در ساعت ۴:۵۰ بامداد روز پنج‌شنبه، پایگاه هوایی آمریکا را که مبدا حمله به نقطه‌ای در نزدیکی فرودگاه بندرعباس بود، هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران تاکید کرد که این پاسخ یک «هشدار جدی» به ایالات متحده است مبنی بر اینکه هیچ حمله‌ای به ایران «بدون پاسخ نخواهد ماند» و هشدار داد که حملات مکرر با پاسخی «قاطع‌تر» مواجه خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است که «متجاوز مسئول تمام عواقب آن است». این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که ارتش کویت تایید کرد «پدافند هوایی در حال مقابله با حملات موشکی و پهپادی است».

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که «ارتش ایالات متحده حملات هوایی جدیدی را به یک سایت نظامی ایران در منطقه تنگه هرمز انجام داده است» و به گفته او، این ارتش «تعدادی از پهپادهای ایرانی را که تهدیدی برای نیروهای آمریکایی تلقی می‌شدند، رهگیری کرده است».

در همین حال، یک منبع نظامی به خبرگزاری «تسنیم» ایران گفت که یک نفتکش آمریکایی بامداد روز پنج‌شنبه با خاموش کردن سیستم راداری خود تلاش کرد از تنگه هرمز عبور کند، اما پس از اقدام سریع و قاطع نیروی دریایی ایران و تیراندازی به سمت آن، مجبور به توقف و بازگشت شد.

این منبع اشاره کرد که ارتش آمریکا به سمت مناطق اطراف شهر بندرعباس آتش گشود، در حالی که صدای انفجارهایی در این منطقه شنیده شد، اما هیچ گونه تلفات یا خسارت مادی گزارش نشده است.