تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شبکه همبستگی
۱۱ ژوئن ۲۰۲۱

 

ما، در حزب کمونیست ونزوئلا خواهان آزادی پنج رهبر سندیکایی هستیم که بطور غیرقانونی زندانی شده‌اند و سیاست مستمر غیرقانونی کردن مبارزات کارگران در این کشور را محکوم می‌کنیم.

لوئیس والس دبیرکل فدراسیون ملی بولیواری صنعت ساختمان»، خوزه گوئرو از اتحادیه ساختمانی زولیا، ریچارد اورتگا از اتحادیه ذخیره، ژان کارلوس براکو از اتحادیه واحد کارگران ساختمانی ایالت زولیا و ادواردو باروسو از فدراسیون واحد کارگران ساختمانی بطور غیرقانونی در ۲۵ مه به وسیله پلیس ملی ونزوئلا (FAES) در ماراکائیبو بازداشت شدند

متهم کردن یک رهبر سندیکایی که مسئولیت او نمایندگی طبقه کارگر و طلب احترام به حقوق آن‌ها است به «توطئه و مشارکت در ارتکاب به یک جرم» بازگشت به عقب‌مانده‌ترین رفتار حکومتی است. بازگشت به زمان خوآن وینسنه گومز است که حق تشکل سندیکایی، مذاکره دسته‌جمعی و اعتصاب در قانون وجود نداشت، حقوقی که با مبارزات دشوار در سراسر قرن بیستم به دست آمد و در زمان رییس‌جمهور هوگو چاوز فریاس در قانون اساسی گنجانده شد.

اینمورد بخشی از عقب‎گردی است که در دولت رییس‌جمهور نیکولاس مادورو اتقاق افتاده است، و در آن غیرقانونی کردن مبارزات کارگری و بازداشت و پیگرد رهبران سندیکایی به یک عمل عادی مبدل شده است.

ما این سیاست ارتجاعی و ضدکارگری را محکوم می‌کنیم، و خواهان آزای فوری سندیکالیستی‌هایی هستیم که بطور غیرقانونی و ناعادلانه به زندان افتاده‌اند. ما خواهان آزادی پنج رهبر سندیکایی هستیم که بطور غیرقانونی در زولیا زندانی شده‌اند و سیاست مستمر غیرقانونی کردن مبارزات کارگران در این کشور را محکوم می‌کنیم.

http://www.solidnet.org/article/CP-of-Venezuela-Libertad-para-los-sindicalistas-injustamente-encarcelados-en-Zulia/

 

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/tzntun94