تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شبکه همبستگی (SolidNet)
۷ فوریه ۲۰۲۲

 

حزب کمونیست آفریقای جنوبی حمله نظامی آمریکا به سوریه را محکوم می‌کند

 

حزب کمونیست آفریقای جنوبی حمله نظامی ایالات متحده آمریکا به منطقه اطمه سوریه در روز پنجشنبه ۳ فوریه را با قوراً محکوم می‌کند.

ایالات متحده با نیروهای به‌اصطلاح ویژه خود حمله‌ای را در سوریه انجام که در آن ۱۳ نفر از جمله شش کودک و سه زن کشته شدند. ایالات متحده آن را یک عملیات ضدتروریستی موفق خواند، اما هیچ یک از آن‌ها با فعالیت‌های تروریستی مرتبط نبودند.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی پیام همبستگی خود را به خانواده‌های آسیب دیده مردم بیگناه و مردم سوریه اعلام می‌کند. ما اقدامات امپریالیستی ایالات متحده و نقض حقوق بشر به وسیله آن در سایر کشورها را به شدت محکوم می‌کنیم.

ایالات متحده آمریکا شمال سوریه را به طور غیرقانونی اشغال کرده و از زمان اشغال آن کشور، بموجب بی‌ثباتی و ویرانی عظیم در سوریه شده است. ایالات متحده آمریکا علاوه بر تهاجم نظامی و سرقت روزانه نفت، اقدامات قهری را علیه مردم سوریه اعمال کرده است که منجر به وخامت چشم‌گیر کیفیت زندگی آن‌ها شده است.

ایالات متحده باید اشغال امپریالیستی، سرقت و نقض حقوق سوریه را فوراً متوقف کند. ایالات متحده باید به تمامیت ارضی سوریه و حق اساسی مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود احترام بگذارد.

حزب کمونیست آفریقای جنوبی خواستار خروج تمامی نیروهای ایالات متحده آمریکا از سوریه و لغو فوری تحریم‌های غیرقانونی آن است.

http://solidnet.org/article/South-African-CP-SACP-condemns-US-military-attack-in-Syria/

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/3s2mezwu