هیأت حزب کمونیست ویتنام در «همایش حزب کمونیست چین و احزاب سیاسی مارکسیست جهان»

تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: مردم آنلاین (ارگان مرکزی حزب کمونیست ویتنام – صدای حکومت، دولت و مردم ویتنام)
۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲

شرکت ویتنام در «همایش حزب کمونیست چین و احزاب مارکسیست جهان»

 

هیأتی از حزب کمونیست ویتنام به رهبری لو هوآی ترونگ، عضو کمیته مرکزی و رئیس کمیسیون روابط خارجی آن، در «همایش حزب کمونیست چین و احزاب سیاسی مارکسیست جهان» که بطور مجازی در ۲۸ ژوئیه برگزار شد، شرکت کرد.

ترونگ نامه تبریک نگوین فو ترونگ، دبیر کل حزب کمونیست ویتنام را خطاب به همایش قرائت نمود. رهبر حزب ویتنام در نامه از سازماندهی این رویداد بوسیله حزب کمونیست چین تمجید نمود، و آن را فرصتی برای ادای احترام به کارل مارکس، فردریش انگلس و ولادیمیر ایلیچ لنین – متفکران بزرگ و انقلابیون برجسته جنبش‌های جهانی کمونیستی و کارگری – دانست.

رهبر حزب ویتنام افزود: این همایش هم‌چنین سهم بزرگ و ارزش‌های پایدار مارکسیسم- لنینیسم را برجسته می‌سازد و برای نمایندگان به مثابه بستری برای تبادل تجربه در کاربست مارکسیسم – لنینیسم در هر حزب و کشور عمل می‌کند.

او از این فرصت برای تبریک گفتن به حزب کمونیست چین و چین به خاطر دستاوردهای برجسته‌ای که در ساختمان سوسیالیسم داشته‌اند، از جمله کاربست خلاقانه مارکسیسم – لنینیسم، استفاده کرد.

ترونگ اشاره کرد که در ویتنام، اندیشه رئیس‌جمهور هوشی مین نیز در نتیجه کاربست خلاقانه مارکسیسم- لنینیسم، درس های گرفته شده از جنبش‌های جهانی کمونیستی و کارگری، حفظ و توسعه ارزش‌های سنتی ملی و جذب ذات بهترین‎های فرهنگ بشری شکل گرفت.

او گفت که در بیش از ۹۰ سال گذشته، مارکسیسم- لنینیسم و اندیشه هوشی مین شالوده ایدئولوژیک و قطب‌نمای حزب کمونیست ویتنام بوده‌اند، و تاکید نمود که مارکسیسم- لنینیسم هم‌چنان مشعلی خواهد بود که در عصر جدید راه را برای انقلای ویتنام روشن می‌کند.

ترونگ از طرف حزب، دولت و مردم ویتنام از احزاب سیاسی مارکسیست و نیروهای مترقی در جهان، از جمله از حزب و مردم چین، به خاطر حمایت‌شان از ویتنام در دوره‌های مختلف تشکر کرد.

حزب کمونیست ویتنام همواره به همکاری با احزاب مارکسیست و نیروهای مترقی در مبارزات برای صلح مشترک، دوستی، دموکراسی و بهروزی و توسعه مداوم مارکسیسم- لنینیسم اهمیت می‌دهد و برای همکاری است.

نگوین ون تان، نایب رئیس «شورای مرکزی تئوری» در چهارچوب همایش یک سخنرانی ارائه نمود، و در آن اهمیت مارکسیسم- لنینیسم و کاربست و توسعه خلاقانه مارکسیسم- لنینیسم را در ویتنام برجسته کرد.

شی جین‌پینگ دبیر کل حزب و رئیس‌جمهور چین نیز پیام تبریکی به این همایش فرستاد و گفت که حزب کمونیست چین مایل است مبادلات خود را با احزاب سیاسی مارکسیست افزایش دهد و برای تنوع بخشیدن و ترویج مارکسیسم- لنینیسم همکاری کند. [در این‌مورد حزب کمونیست ویتنام به قول معروف حرف در دهان شی جین‌پینگ گذاشته است. اصل این عبارت در متن پیام شی جین‌پینگ به این صورت است: «حزب کمونیست چین با احزاب سیاسی همه کشورها همکاری خواهد کرد تا هماهنگی و همکاری دولت – دولت را از طریق مشورت و همکاری حزب – حزب ارتقا دهد، و ایفای نقش احزاب سیاسی در حکمرانی جهانی را بهبود بخشد.» – عدالت].

شرکت‌کنندگان در مورد موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند، و بر تقویت همبستگی، تشدید به اشتراک نهادن تجربیات و تقویت همکاری برای برخورد با مشکلات موجود، حفظ ثبات اجتماعی، رونق اقتصاد و بهبود استانداردهای زندگی مردم، کمک به تضمین امنیت جهانی و توسعه انسانی موافقت نمودند.

این همایش حدود ۳۰۰ نماینده از ۱۰۰ حزب سیاسی مارکسیست از ۷۰ کشور را از سراسر جهان گردهم آورد.

https://en.nhandan.vn/politics/item/11722802-vietnam-attends-cpc-and-world-marxist-political-parties-forum.html

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/mvyakvs8