تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: بلک راک

 

اخیراً مطلب دادگاه نمادین علیه «بلک راک»: نمادی از مبارزه طبقاتی، به نقل از «اخبار روز» در چندین تارنگاشت منتشر شد. مطلب زیر به نقل از سایت رسمی «بلک راک»، نوع «مبارزه طبقاتی» و «ضد جهانی‌سازی» را که این هم‎وطنان در آن درگیر هستند نشان می‌دهد.

 

سرمایه‌گذاری در چین

 

تسریع تغییر
با رشد چین به دومین اقتصاد بزرگ جهان پس از ایالات متحده، سرمایه‌گذاران خارجی اغلب برای برخورداری از طیف کامل فرصت‌های رشد کشور مشکل دارند. این داستان به سرعت در حال تغییر است، زیرا سیاست‌گذاران به دنبال آزادسازی دسترسی به بازارهای سهام و اوراق قرضه چین هستند و در عین‌حال آن‌ بازارها را با استاندارهای بین‌المللی بیش‌تر منطبق می‌کنند. این امر برای همه سرمایه‌گذاران، اعم از افراد یا سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ و پیچیده، پیامدهای مادی دارد. خیلی چیزها در چین در حال تغییر است و هزینه نادیده گرفتن این فرصت در حال ظهور ممکن است، به ویژه در بلند مدت، بسیار بالا باشد.

استقبال از خریداران اوراق قرضه
صعود بازار اوراق قرضه چین تا حد زیادی فاقد مشارکت خارجی بوده است – تنها حدود ۳ درصد از بازار ۱۲ تریلیون دلاری در دست‌های خارجی است. این امر با کانال‌های دسترسی بهتر و انطباق بیش‌تر با استاندارهای بین‌‌المللی بطور نسبتاً سریع تغییر می‌کند. در ۲۹ آوریل «شاخص مجموع کل بلومبرگ بارکلیز»، که یک دنبال‌کننده اصلی عملکرد جهانی اوراق قرضه است، اوراق قرضه دولتی و بانکی چین را به سبد خود اضافه کرد. ما تخمین می‌زنیم که این می‌تواند حداقل ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه، فقط از طریق ترازبندی مجدد استراتژی‌های غیرفعال مرتبط با این شاخص در دوره ۲۰ ماهه شمول (پایان نوامبر۲۰۲۰) از خارج به چین وارد کند. این به ارزش بازار فعلی، حدود ۶ درصد شاخص جهانی است. تخمین ما می‌تواند محافظه‌کارانه باشد، به ویژه اگر بازار اوراق قرضه چین، که هم اکنون دومین بازار بزرگ جهان است، مسیر رشد کنونی خود را حفظ کند. هم‌چنین، این تخمین جریان احتمالی ناشی از استراتژی‌های فعال را، که می‌تواند چشم‌گیر اما غیرقابل پیش‌بینی باشد منعکس نمی‌نماید.

نادیده گرفتن بازار سهام داخل چین به طور فزاینده‌ای برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌شود. با بیش از ۳۰۰۰ شرکت پذیرفته شده، «سهام – الف» که در بورس شانگهای و شنزن ارائه می‌شود، به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به بازارهایی را می‌دهد که از لحاظ تاریخی نسبتاً دور از دسترس بوده‌اند. کاهش محدودیت‌ها و ادامه آزادسازی بازار در حال حاضر به این معنی است که سرمایه‌گذاران بین‌المللی اکنون می‌توانند «سهام – الف» را مبادله کنند و نقدینگی را به آسانی از طريق برنامه «اتصال سهام» بدون دردسر برنامه سهمیه‌بندی قبلی مدیریت نمایند.

حمایت از تغییر «سهام- الف» از دارایی «خوب است داشته باشید» به «لازم است داشته باشید» از جانب ارائه‌دهندگان کلیدی جهان و گنجاندن آن در شاخص‌های عمده ادامه دارد. در سال ۲۰۱۸، «ام‌اس‌سی‌آی»[MSCI شرکت خدمات مالی آمریکایی – عدالت] گنجاند «سهام – الف» را در شاخص‌های خود آغاز کرد. «شاخص اف‌تی‌اس‌ای ۱۰۰» [FTSE شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز – عدالت] قرار است «ام‌اس‌سی‌آی» را دنبال کند، و «ام‌اس‌سی‌آی» یک افزایش چشم‌گیر در جایگاه «سهام – الف» را در پایان سال اعلام کرده است. در موارد بسیار، «سهام – الف» تنها گزینه سرمایه‌گذاران برای دستیابی به شرکت‌های چینی دارای الگوی مالی پایدار، حساسیت کم نسبت به سیکل سیاست‌گذاری، و پتانسیل رشد بالا از افزایش مصرف و پیشرفت فناوری است.

چرا «بلک راک» برای چین
برای کمک به کشف فرصت‌هایی که این تغییرات به دست می‌دهند، شما به یک شریک قابل اعتماد که نه تنها کارشناس چین است بلکه می‌تواند دانش، تجریه و قضاوت خود را در ایجاد یک سبد (پورتفولیو) که بتواند بهترین بازارهای چین را به شما تقدیم کند نیاز دارید. تیم بزرگ و مجرب «بلک راک» می‌تواند چشم‌انداز حقیقتاً متفاوتی را درباره چین و گستردگی راه‌حل‌های ما در همه استراتژی‌های فعال و شاخص‌ها ارائه نماید و راه‌های گوناگون دسترسی به بازار را در اختیار شما قرار دهد.

https://www.blackrock.com/sg/en/investment-ideas/investing-in-china

توضیح عدالت: در چین سه نوع سهام وجود دارد:
۱- «سهام – الف»، که بیش از دو سوم کل سهام ارائه شده شرکت‌های چینی در بازارهای سهام چین را تشکیل می‌دهد. «سهام – الف» به یوآن (رنمینبی) مبادله می‌شود.
۲- «سهام – ب»، سهام شرکت‌های خارجی است، که به ارزهای خارجی مبادله می‌شود.
۳- «سهام – اچ» که در بورس هنگ کنگ، تحت قوانین چین و به دلار هنگ کنگ مبادله می‌شود.

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/59epnpz6