تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شورای جهانی صلح
۱۵ نوامبر ۲۰۲۲

بیست‌و‌دومین مجمع شورای جهانی صلح، شش سال پس از برگزاری مجمع پیشین در سائو لوئیس برزیل، بزودی از ۲۱ تا ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ در هانوی، پایتخت ویتنام برگزار خواهد شد. هانوی به مدت یک هفته به «پایتخت جهانی مبارزه ضد-امپریالیستی برای صلح» مبدل خواهد شد

 

بیانیه

 

«کمیته صلح ویتنام» که در سال ۱۹۵۰ با رهبر انقلابی هوشی مین به عنوان نخستین رئیس آن تأسیس شد، در ۲۴-۲۳ نوامبر ۲۰۲۲ میزبان مجمع جهانی شوای جهانی صلح و در ۲۵ نوامبر میزبان «کنفرانس بین‌المللی ضد امپریالیستی» خواهد بود.

. کمیته اجرایی کنونی شورای جهانی صلح نیز در هانوی تشکیل جلسه خواهد داد و از اماکن تاریخی و دیگر بناهای کشور بازدید خواهد شد. جلسات توضیحی جداگانه با سازمان‌ها و مقامات کشور، مانند «جبهه میهنی»، وزارت دفاع و «اتحادیه سازمان‌های دوستی ویتنام» برگزار خواهدشد. نمايندگان با رئيس جمهور ديدار خواهند كرد و مراسم گشایش مجمع شورای جهانی صلح، با حضور نايب رئيس دائمی مجلس خلق برگزار انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود هیأت‌های نمایندگی بیش از ۶۰ جنبش صلح ضد-امپریالیستی جهان و تعدادی از سازمان‌های دوست دعوت شده در ویتنام حضور یابند. هم‌چنین انتار می‌رود سازمان‌های جهانی ضدامپریالیستی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، جوانان (WFDY)، زنان (WIDF) و وکلا (IADL) در مجمع شرکت کنند. مجمع اقدامات چهار ساله را ارزیابی خواهد کرد و رهبری جدید خود را انتخاب خواهد نمود.

شعار بیست‌و‌دومین مجمع شورای جهانی صلح «ما مبارزه ضد-امپریالیستی و همبستگی برای جهانی از صلح و عدالت اجتماعی را تقویت می‌کنیم» نیاز و وزنی را نشان می‌دهد که شورای جهانی صلح امروز برای مبارزه خلق‌ها، در جهان تحت سلطه امپریالیسم به مثابه یک نظام بین‌المللی، که در آن مردم با جنگ، بدبختی و بی‌عدالتی اجتماعی، در عین‌حال با افزایش سود هر روزه انحصارات و شرکت‌های چندملیتی مواجه هستند، قائل است.

https://www.wpc-in.org/statements/xxii-assembly-and-hanoi-peace-conference-world-peace-council-wpc-soon-start-vietnam-21-26

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/y3wbznj5