تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
۱۵ مه ۲۰۲۳

بیانیه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بمناسبت ۷۵-مین سالگرد النکبة

 

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری درکنار برادران و خواهران‌مان در فلسطین، کشتار ۱۵۰۰۰ فلسطینی در ۱۵ مه ۱۹۴۸ و آواره شدن ۷۵۰ هزار نفر دیگر در آن دوره، روزی را که به نام النکبة به معنی فاجعه شناخته شد، زنده نگه می‌دارد.

هفتاد و پنجمین سالگرد النکبة مصادف با جنایت جدید دموکراسی جنایتکار اسرائیل است، عملیاتی که ۵ روز به طول انجامید و منجر به کشته شدن ۳۳ فلسطینی در نوار محاصره شده غزه شد.

جنبش جهانی سندیکایی دارای سمت‌گیری طبقاتی فراموش نمی‌کند، نمی‌بخشد. ما پیوسته برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ با بیت‌المقدس شرقی به عنوان پایتخت آن، برای حق بازگشت آوارگان فلسطینی به فلسطین و آزادی تمامی زندانیان سیاسی فلسطینی مبارزه می‌کنیم.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، به نمایندگی از ۱۰۵ میلیون عضو خود در ۱۳۳ کشور در ۵ قاره، همبستگی بین‌المللی کارگری خود را با کارگران و مردم فلسطین اعلام می‌کند. ما بار دیگر توحش اسراییل و ریاکاری ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا را که عاملان جنایت را با قربانیان آن برابر قرار می‌دهند، محکوم می‌کنیم.

ما جنبش سندیکایی رزمنده جهانی را فرامی‌خوانیم به هر طریق ممکن همبستگی خود را با فلسطین اعلام کنند و از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم فوراً علیه بربریت اسرائیل مداخله کنند.

زنده باد فلسطین آزاد!

https://www.wftucentral.org/wftu-statement-on-the-75th-anniversary-of-nakba/