تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: در دفاع از کمونیسم
۱۳ مه ۲۰۲۱

 

ونزوئلا: دو عضو حزب کمونیست ونزوئلا در عرض ۴۸ ساعت در ایالت تاچیرا کشته شدند

 

در عرض ۴۸ ساعت، دو کمونیست، اعضای حزب کمونیست ونزوئلا و شاخه حوانان آن، جوانان کمونیست ونزوئلا، در ایالت تاچیرا در نزدیکی مرز با کلمبیا بطرز ددمنشانه‌ای به قتل رسیدند. نام رفقای مقتول اُسکار رانگل و تونی روخاس است.

رفیق رانگل، معروف به کاچو، عضو جوانان کمونیست ونزوئلا در شهر بولیوار، در وسط خیابان به دست افراد مسلح به ضرب گلوله کشته شد. شیوه ترور به فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی اشاره دارد.

اسکار رانگل در دفع حمله نافرجام مزدوران کلمبیایی و آمریکایی در جریان عملیات «گیدئون» در سال ۲۰۱۹ برای سرنگون کردن دولت مادورو شرکت کرده بود.

دومین قتل روز دو شنبه ۱۰ مه در وسط جاده در شهر روبیو جونین رخ داد. قربانی تونی راخوس ۳۷ ساله، عضو حزب کمونیست ونزوئلا بود.

هیأت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست ونزوئلا فعالیت جنایتکارانه باندهای شبه‌نظامی و آدم‌کشان آن‌ها در نهادهای ایالتی را محکوم کرد.

بیانیه می‌گوید: «حزب کمونیست ونزوئلا در ارتباط با تهدید مرگ علیه رفقای ما در منطقه به دفعات بسیار بطور علنی و در برابر مؤسسات گوناگون ایالتی شکایت کرده است. ما خواهان تحقیق درباره قتل‌های هدفمند متعدد زنان و مردان رهبر، آوارگی قهری دهقانان، تولید‌ کنندگان کوچک و متوسط، دریافت پول بابت واکسن، اخاذی و آدم‌ربایی شده‌ایم، بدون این‌که پاسخنی از مقامات آن ایالات دریافت کرده باشیم.»

حزب کمونیست ونزوئلا خواهان تحقیق همه‌جانبه و عمیق برای شناسایی مرتکبین این قتل‌های شنیع و همدستانشان، و اشد مجازات برای آن‌ها است.

 

******

حزب کمونیست یونان: همبستگی با حزب کمونیست ونزوئلا و جوانان کمونیست ونزوئلا

ترور کمونیست‌ها باید متوقف گردد و عاملین آن باید مجازات شوند

 

حزب کمونیست یونان ترور رفقا اسکار رانگل و تونی راخوس، اعضای حزب کمونیست ونزوئلا و جوانان کمونیست ونزوئلا را قاطعانه محکوم می‌کند. ما به رفقا، و به ویژه خانواده‌ها و دوستان آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

این رفقا که از مبارزان پیشگام در منطقه تاچیرا بودند، به این دلیل ترور شدند که از منافع مردم دفاع می ‌کردند و علیه فعالیت نیروهای ارتجاعی محلی و خارجی که منطقه را غارت می‌کنند و مرم را مرعوب می‌نمایند مبارزه می‌کردند.

ما از دولت ونزوئلا می‌خواهیم برای مجازات همه عاملین و آمرین ترور دو کمونیست و حفاظت از رزمندگان توده‌ای در مقابل گروه‌های جنایتکار همه اقدامات لازم را اتخاذ نماید.

ما همبستگی خود را با حزب کمونیست و جوانان کمونیست ونزوئلا، که هم علیه بورژوازی محلی و عوامل آن و هم علیه حملات امپریالیستی ایالات متحده و متحدین آن مبارزه می‌کنند، اعلام می‌کنیم. ما خوب می‌دانیم که کمونیست‌های ونزوئلا با اعمال جنایتکارانه مرعوب نخواهند شد و با تقویت مبارزه برای آرمان طبقه کارگر و مردم یاد رفقا را گرامی خواهند داشت.

بخش روابط بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست ونزوئلا
۱۳ مه ۲۰۲۱

http://www.idcommunism.com/2021/05/venezuela-two-communist-party-members-shot-dead-within-48-hours-in-tachira.html