تارنگاشت عدالت – بایگانی دورۀ دوم

منبع: شبکه دفاع از انسانیت
۸ اوت ۲۰۱۴
برگردان: ع. سهند

فیدل کاسترو مانیفست دفاع از فلسطین را که توسط شبکه دفاع از انسانیت تهیه شد امضاء کرد

 

فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا امضای خود را به سندی افزود که توسط روشنفکران و سیاستمدارانی که نام خود را به مانیفست «در دفاع از فلسطین» اضافه نمودند امضاء شد. این سند توسط «شبکه دفاع از انسانیت» ترویج می‌شود.

پنج اوت فیدل کاسترو مقاله‌ای تحت عنوان «فلسطین هولوکاست در فلسطین» نوشت [و] در آن گفت «کشتار یهودیان توسط نازی‌ها، نفرت کلیه خلق‌های جهان را به دنبال داشت. چرا دولت این کشور (اسرائیل) تصور می‌کند که جهان بی هیچ احساسی این نسل‌کشی هولناک را که در مورد خلق فلسطین صورت می‌گیرد، تحمل خواهد کرد؟ آیا آن‌ها تصور می‌کنند که به خاطر هم‌دستی امپراتوری ایالات متحده این کشتار بی‌شرمانه پنهان خواهد ماند؟»

برخی از شخصیت‌هایی که سند «در دفاع از فلسطین» را امضاء کرده‌اند عبارتند از: اوو مورالس رییس‌جمهور بولیوی؛ ادواردو گالیآنو نویسنده؛ روبرتو فرناندز رتامار شاعر و رییس خانه آمریکا؛ آلیسیا آلونسو بالرین برجسته؛ آلیس واکر نویسنده ایالات متحده؛ سیلویو رودریگز خواننده ترانه‌ساز کویایی؛ اسقف‌ها رائول ورا و پدرو کاسالدالیگا، جوآ پدرو استدیل رهبر برزیلی.

مانیفست «شبکه دفاع از انسانیت» می‌خواهد که دولت‌های جهان از اسراییل بخواهند قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد حاکم بر خروج از غزه، ساحل غربی و بیت‌المقدس شرقی را اجرا کند.

تا به امروز ٣۴٢ هزار هنرمند، آکادمیسین، دانشمند، حقوقدان، روزنامه‌نگار، پروفسور، نماینده پارلمان، چهره‌‌های مذهبی، پزشک، دانشجو، دهقان، کارگر، رهبر سندیکایی و فعال اجتماعی و همچنین سازمان‌ها و مؤسسات از بیش از ۵٠ کشور مانیفست را امضاء کرده‌اند.

برای امضای سند به صحفه «کوبا در دفاع از انسانیت» مراجعه نموده

http://cuba-networkdefenseofhumanity.blogspot.com/2014/08/call-in-defense-of-palestine.html

یا نام خود را مستقیماً به نشانی زیر ارسال نمایید.

endefensadepalestina@gmail.com