تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: بخش بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست
۱ اوت ۲۰۲۲

همایش حزب کمونیست چین و احزاب سیاسی مارکسیست جهان برگزار شد

 

پکن، ۲۸ ژوئیه – بخش بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز در این‌جا «همایش حزب کمونیست چین و احزاب سیاسی مارکسیست جهان» را با موضوع «انطباق مارکسیسم با شرایط ملی و زمانی قرن بیست‌و‌یکم» به شکل مجازی برگزار کرد. شی جین‌پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس‌جمهور چین یک نامه تبریک به این همایش ارسال نمود.

نگوین فو ترونگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست ویتنام، میگوئل دیاز-کانل، دبیر اول کمیته مرکزی حزب کمونیست کوبا و رئیس‌جمهور کوبا، و گنادی زیوگانوف، رئیس کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، به صورت کتبی یا از طریق پیوند ویدیویی پیام‌های تبریک به همایش ارسال نمودند. پانی یاتوتو، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب انقلابی خلق لائوس و معاون رئیس‌جمهور لائوس در این همایش شرکت کرد.

بیش از ۳۰ نماینده از بیش از ۱۰۰ حزب سیاسی مارکسیست [از جمله «حزب وطن» ترکیه!]، احزاب سیاسی و سازمان‌های سیاسی چپ‌گرا از بیش از ۷۰ کشور جهان در این همایش شرکت کردند. روسای ادارات مرکزی و ایالتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی ذیربط چین حضور داشتند.

لیو جیانچائو، مسئول بخش بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در سخنرانی اصلی خود گفت که مارکسیسم یک آفرینش بزرگ در تاریخ بشر است، که روند تمدن بشر را بسیار پیش برده و هنوز نظامی از اندیشه و گفتار با تأثیر بین‌المللی عظیم است. امروز، صدها حزب سیاسی مارکسیست با صدها میلیون عضو حزب در جهان وجود دارند، که نیروی قدرتمندی می‌باشند. احزاب سیاسی مارکسیست در کشورهای مختلف کاوش‌ها و نوآوری‌های متنوعی برای غنی‌سازی و توسعه مارکسیسم انجام داده‌اند و به مجموعه‌ای از دستاوردهای هیجان‌انگیز و مهم دست یافته‌اند، که ماهیت علمی و راستین مارکسیسم و روشن بودن آینده سوسیالیسم را کاملاً نشان می‌دهد.

لیو تأکید کرد که تاریخ حزب کمونیست چین، تاریخ تطبیق دائم مارکسیسم با شرایط و زمان در چین است. از هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین، کمونیست‌های چینی که عمدتاً توسط رفیق شی جین‌پینگ نمایندگی می‌شوند، اندیشه شی جین‌پینگ درباره سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در عصر جدید را بر اساس واقعیت جدید ایجاد کرده‌اند. اندیشه شی جین‌پینگ درباره سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در عصر جدید، مضمون جدیدی به سوسیالیسم علمی داده است، و عمل موضع مارکسیستی بودنِ با مردم را گسترش داده، عرصه جدیدی از تئوری‎سازی یک حزب مارکسیست را گشوده است، و مسیر جدیدی برای مدرنیزه‌شدن نشان داده، و یک راه‌حل جدید برای مشکلات جهانی که بشریت با آن‌ها دست به گریبان است ارائه می‌نماید. طی ۱۰ سال گذشته، تحت هدایت اندیشه شی جین‌پینگ درباره سوسیالیسم با وبژگی‌های چینی در عصر جدید، دستاورهای تاریخی و تغییرات تاریخی در آرمان‌های حزب و کشور به دست آمده است.

لیو گفت، امروز، تغییرات ژرفی که در یک قرن گذشته دیده نشده است، به سرعت در جهان در حال وقوع است. احزاب سیاسی مارکسیست همه کشورها، به مثابه یک نیروی پیشگام در مبارزه برای پیشرفت بشر، باید با قاطعیت از آرمان‌ها و اعتقادات خود دفاع کنند؛ همبستگی را تقویت نموده و در برافراشتن پرچم مارکسیسم پیشگامان ایمان باشند؛ رفاه مردم را ارتقاء داده و در ارتقای توسعه تمدن پیشگامان زمان باشند. حزب کمونیست چین مایل است دست در دست احزاب سیاسی مارکسیست همه کشورها برای غنی‌سازی و توسعه مستمر مارکسیسم کار کند و راه پیش رو برای بشریت را با نور حقیقت روشن نماید.

رهبران احزاب سیاسی از پایبندی حزب کمونیست چین به مارکسیسم، به مثابه راهنمای آن برای بیش از ۱۰۰ سال و تلاش‌های مستمر آن برای ترویج انطباق مارکسیسم با شرایط چین بسیار تمجید نمودند. آن‌ها موافق بودند که اندیشه شی جین‌پینگ درباره سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در عصر جدید آخرین دستاورد تطبیق مارکسیسم با شرایط چین است که چین را به دستاوردهای قابل توجهی در توسعه هدایت کرده است.

اندیشه شی جین‌پینگ درباره سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در عصر جدید، با تبدیل چین سوسیالیستی به «لوکوموتیو» توسعه انسانی، سهم خلاقانه‌ای در غنی‌سازی گنجینه مارکسیسم داشته است.

شرکت‌کنندگان اظهار داشتند که موفقیت چین اعتماد مارکسیست‌های سراسر جهان را به ادامه به در اهتزار نگه داشتن پرچم مارکسیسم و کاوش مسیر توسعه منطبق با شرایط ملی خود را بسیار افزایش داده است.

آن‌ها تمایل خود را برای تعمیق تبادل تجربیات و آموختن متقابل با حزب کمونیست چین در ساختمان حزب و حکمرانی دولتی، تقویت مباحث تئوریک، ترویج مستمر تطبیق مارکسیسم با شرایط ملی و زمانی، تسهیل وحدت و همکاری جامعه بین‌المللی، حفاظت از آرمان بزرگ صلح جهانی و توسعه، و همکاری برای ساختن یک جامعه با آینده مشترک برای بشریت اعلام نمودند. آن‌ها برای بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین آرزوی موفقیت کردند.

لی یی، معاون مدرسه حزب کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (آکادمی ملی حکمرانی)، هوانگ یی‌بینگ، معاون مؤسسه تاریخ و ادبیات حزب کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، فانگ جیانگ‌شان، معاون سردبیر از روزنامه مردم، هائو پینگ، دبیر کمیته دانشگاه پکن، و ژانگ دونگانگ، دبیر کمیته دانشگاه رنمین چین در این همایش سخنرانی را ارائه کردند. گوئو یژو، معاون بخش بین‌الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، ریاست این همایش را بر عهده داشت.

https://www.idcpc.org.cn/english/news/202208/t20220801_149566.html

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/yc56udmz