تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: روزنامه مردم (ارگان حزب کمونیست چین)
۱۴ دسامبر ۲۰۲۱

 

دومین آیین‌نامه مقررات مقابله با کووید-۱۹ در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۲ پکن

 

نسخه دوم آیین‌نامه بازی‌های ۲۰۲۲ پکن، که شامل اقدامات به‌روز شده برای مقابله با کووید-۱۹براساس اصولی است که در نخستین آیین‌نامه برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک پکن تهیه شده است، روز دوشنبه منتشر شد.

آیین‌نامه مشترکاً بوسیله «کمیته بین‌المللی المپیک»، «کمیته بین‌المللی پارالمپیک» و «کمیته سازماندهی پکن ۲۰۲۲» منتشر شد. اطلاعات به‌روز شده عمدتاً مایه‌کوبی، ملزمات ورود به گمرگ و نظارت بر سلامت و انزوا در زمان بازی‌ها را، که به ورزشکاران، مقامات تیم و سایر شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های خود را برای سفر به چین، ورود و خروج از چین نهایی کنند، در برمی‌گیرد.

مایه‌کوبی
ثابت شده است که واکسن‌ها ابتلای به کووید-۱۹ و اشاعه آن‌را کاهش می‌دهند. لازم است شرکت‌کنندگان بر اساس شرایط کشور یا منطقه محل سکونت خود کاملاً واکسینه شده باشند، در عین‌حال ممکن است مورد به مورد، بر اساس دلایل پزشکی استثناهایی برای ورزشکاران و مسئولین تیم‌ها درنظر گرفته شود.

معیارهای دقیق برای معافیت پزشکی به وسلیه یک هیئت مشترک از کارشناسان پزشکی که از جانب «کمیته سازماندهی»، بوسیله «کمیته بین‌المللی المپیک»، و «کمیته بین‌المللی پارالمپیک» معرفی شده‌اند، تعیین شده است، و شامل واکنش شدید آلرژیک یا آنافیلاکسی به اجزاء واکسن کووید-۱۹، میوکاردیت [التهاب ماهیچه قلب] یا پریکاردیت [التهاب دیوار دور قلب] در پی مایه‌کوبی واکسن mRNA کووید-۱۹ ، عارضه جانبی جدی پس از مایه‌کوبی (به عنوان مثال، بستری شدن در بیمارستان) و چندین معیار دیگر که در آیین‌نامه دوم تعریف شده‌اند، می‌شود.

هر کس که براساس معیارهای مشخص‌شده معافیت دارد، باید به مأمورین رابطی که به آخرین اطلاعات موجود و مطالب توجیهی دسترسی دارند، اطلاع دهد. اطلاعات بیشتر در آستانه برگزاری بازی‌ها منتشر خواهد شد.

ملزمات گمرگ ورودی
سفر هوایی به پکن از طریق پروازهای دربست، موقت و تجاری فقط در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که شرکت‌کننده دارای اعتبارنامه بازی یا ویزای معتبر باشد که توسط دعوت‌نامه «کمیته سازمان‌دهی» تأیید شده باشد. فرودگاه بین‌‌المللی پکن باید اولین نقطه ورود به سرزمین اصلی چین باشد.

شرکت‌کنندگان در بازی‌ها باید درخواست‌های پرواز خود (شامل تاریخ‌های ورود و خروج) را حداقل ۱۵ روز کاری پیش از حرکت برنامه‌ریزی‌شده خود به رابط «کمیته سازماندهی» ارائه نمایند. «کمیته سازماندهی» گزینه‌های پرواز را در ظرف حداکثر هفت روز پس از دریافت درخواست ارائه خواهد کرد.

دو نتیجه منفی آزمایش که حداقل به فاصله ۲۴ ساعت از یکدیگر گرفته شده‌اند، برای ورود به چین، در عرض ۹۶ ساعت (از جمله یک نتیجه منفی آزمایش در ۷۲ساعت) پیش از زمان حرکت پرواز مستقیم به چین، الزامی است. شرکت‌کنندگان هم‌چنین باید دو مجموعه از رمزینه‌های واکنش سریع (QR Codes) مورد نیاز مقامات چینی برای سفر به چین را ارائه دهند – رمزینه‌ واکنش سریع سبز بهداشت و رمزینه واکنش سریع سبز اعلام سلامت در گمرک.

توصیه می‌شود شرکت کنندگان پکن ۲۰۲۲ تماس فیزیکی را در طول ۱۴ روز پیش از سفر به چین به حداقل برسانند و از تماس غیرلازم با جمعیت خودداری کنند.

نظارت بر سلامتی در زمان بازی‌ها
شرکت‌کنندگان می‌توانند دماسنج خود را برای ادامه نظارت بر سلامت روزانه و اطمینان از یکنواختی دمای بدن به همراه داشته باشند. دمای شرکت‌کنندگان پیش از ورود به محل تمرین و مسابقات و دهکده‌های المپیک و پارالمپیک با دماسنج مادون قرمز سنجیده خواهد شد.

اگر یک شرکت‌کننده دمای۳۷٫۳ درجه سانتیگراد یا بالاتر را ثبت کند، پس از یک استراحت کوتاه، دما برای بار دوم با یک دماسنج جیوه‌ای اندازه‌گیری خواهد شد. در صورتی‌که دما هم‌چنان بالا باشد، شرکت‌کننده برای غربال‌گری سلامت و مشاوره با کادر پزشکی به اتاق مشخص‌شده در محل برگزاری بازی، منتقل خوهد شد.

علاوه بر آزمایش‌هایی که قبل از حرکت و در بدو ورود به چین انجام می‌شود، شرکت‌کنندگان برای کاهش خطر موارد مثبت شناسایی نشده، که می‌توانند ویروس را منتقل کنند، روزانه برای کووید-۱۹ آزمایش خواهند شد.

همه مراکز آزمایش از ساعت ۶ تا ۲۳ باز خواهند بود. اگر آزمایش در خارج از ساعات کاری عادی لازم باشد، شرکت‌کننده باید از پیش آن‌را به رابط کمیته برگزارکننده اطلاع دهد تا مکان یا زمان جایگزین برای آزمایش در اختیار او قرار گیرد.

برای متوقف کردن اشاعه کووید-۱۹،شکستن زنجیره انتقال انسان به انسان حیاتی است. به این دلیل مهم است که پروتکل‌های سختگیرانه‌ برای شناسایی هر چه زودتر افراد مبتلا به کووید-۱۹ از طریق آزمایش، شناسایی افرادی که ممکن است ویروس به وسیله آن‌ها منتقل شده باشد از طریق ردیابی تماس، و استفاده از انزوا و قرنطینه برای جلوگیری از گسترش بیش‌تر ویروس وجود داشته باشد.

در صورتی که نتایج آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) یک شرکت‌کننده نامشخص یا مثبت باشد، شرکت‌کننده در یک آزمایش تاییدی شرکت خواهد کرد. در صورت مثبت بودن آزمایش تاییدی، رابط کمیته برگزارکننده/پزشک تیم و کادر پزشکی حاضر در محل، آشکار یا ناآشکار بودن علائم ابتلا و محل قرنطینه را تعیین خواهند کرد.

اتاق قرنطینه تقریباً ۲۵ متر مربع مساحت خواهد داشت و تجهیزات آموزشی، هوای تازه از پنجره‌های باز و حفظ سلامت روانی وجود خواهد داشت.

یک شرکت کننده قرنطینه‌شده مطابق با دستورالعمل‌های ترخیص در چین از انزوا ترخیص می‌شود و باید با شرایط ورود به مقصد و کشورهای ترانزیت آشنا شود و با استفاده از حمل‌و‌نقل تعیین شده برای بازی‌ها به فرودگاه بین‌المللی پایتخت، پکن، سفر کند.

شرکت‌کننده‌ای که به‌عنوان یک تماس نزدیک شناسایی ‌شود، تا زمانی که آزمایش کووید-۱۹ او در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده است، این گزینه را خواهد داشت که استفاده از حمل‌ونقل تعیین شده به فرودگاه برود و چین را ترک کند.

سیاست‌ها و توضیحات بیش‌تر در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد.

با اذعان به وضعیت بهداشت جهانی که مدام در حال تحول است، برای تضمین سلامتی همه شرکت‌کنندگان و جمعیت بومی، اقدامات لازم برای مقابله با کووید-۱۹ تا زمان بازی‌ها و در طول بازی‌ها اعمال خواهند شد.

http://en.people.cn/n3/2021/1214/c90000-9932236.html

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/2p8j2879