تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: در دفاع از کمونیسم
۸ فوریه ۲۰۲۳

نمایندگان حزب کمونیست یونان در پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا خواستند تحریم‌ها علیه سوریه زلزله‌زده را لغو کند

 

کوستاس پاپاداکیس و لفتریس نیکولائو-آلاوانوس نمایندگان جزب کمونیست یونان در پارلمان اروپا، با ارسال نامه‌ای خطاب به اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون خواستار لغو فوری محاصره اقتصادی سوریه شدند.

طبق گزارش پرتال ۹۰۲، نمایندگان حزب کمونیست یونان بطور مشخص نوشتند:

«پس از فاجعه وصف ناشدنی در ترکیه و سوریه با هزاران کشته و مفقود، وظیفه اصلی در این لحظه ابراز حمایت و همبستگی چندسویه با آسیب‌دیدگان، چه در ترکیه و چه در سوریه است.

مردم سوریه به ویژه به کمک‌های بشردوستانه فوری، مواد اولیه و دارو نیاز دارند. اما محاصره اقتصادی بوسیله اتحادیه اروپا، آمریکا و ناتو که مردم سوریه دیر زمانی است آن‌را همراه با مداخله تجربه می‌کنند، علی‌رغم زلزله ویرانگر هم‌چنان ادامه دارد و حتا مانع ابراز همبستگی می‌شود. در حال حاضر، تلاش گسترده‌ای برای تامین کمک‌های مادی به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه بوسیله اتحادیه‌های کارگری و دیگر تشکل‌های توده‌ای در کشور ما، یونان، و هم‌چنین در دیگر کشورها انچام می‌شود.

ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که مسئولیت را برعهده بگیرد و فوراً محاصره اقتصادی و تحریم‌های غیرقابل قبول علیه سوریه را لغو کند. تا ارسال بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه و ترکیه تضمین شود.»

https://www.902.gr/eidisi/eyrovoyli/319816/amesi-arsi-toy-empargko-sti-syria-kai-anempodisti-roi-anthropistikis

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/4e6er4mn