تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: شبکه همبستگی
۱۸ اوت ۲۰۲۱

 

حزب کمونیست بنگلادش: احیای مجدد حکومت طالبان در افغانستان تهدیدی جدی برای امنیت آسیای جنوبی است

 

حزب کمونیست بنگلادش نگرانی عمیق خود را از واقعه «دراماتیک» و خطرناک تصرف قدرت بوسیله طالبان در افغانستان اعلام کرده است. در بیانیه‌ای که در ۱۷ اوت ۲۰۲۱ پیرامون آخرین تحولات در افغانستان منتشر شد، مجاهد الاسلام سلیم صدر و محمد شاه علم دبیر کل حزب کمونیست بنگلادش گفتند که قدرت در آستانه خروج نیروهای ایالات متحده پس از ۲۰ سال جنگ تجاوزگرانه آن‌ها در افغانستان به طالبان منتقل شده است.

پس از یک دورۀ تاریک اشغال آمریکایی در این «نقشه بازی» امپریالیسم، مردم افغانستان اکنون با تاریکی بربریت قرون وسطایی رژیم خشونت‎طلب متعصب طالبان رو‌به‌رو هستند. گرچه خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان خواست دیرین مردم آن کشور و کل جهان بوده است، اما رژیم طالبان به هیچوجه یک گزینه نیست.

امروز افغانستان از یک دیگ جوشان به درون یک کوره سوزان افتاده است. یک توطئه عمیق در پشت احیای مجدد طالبان وجود دارد. احیای مجدد طالبان در پیوند با میلیاردها دلار قاچاق موادمخدر و تجارت غیرقانونی اسلحه قرار است

رهبران حزب کمونیست بنگلادش در بیانیه، احیای مجدد طالبان در افغانستان را یک تهدید جدی برای امنیت کل جنوب آسیا نامیدند. حزب کمونیست بنگلادش خواهان هشیاری در برابر استفاده از قدرت طالبان برای ایچاد تنش در جنوب آسیا و «صدور» نفوذ طالبان به کشورهای گوناگون، از جمله بنگلاش شدند.

ارسال خبر از: حسن طارق چودری
سرپرست بخش بین‌الملل و عضو کمیته مرکزی حزب کمونبست بنگلادش

۱۷ اوت ۲۰۲۱
داکا، بنگلادش

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/cy3syu67