تارنگاشت عدالت – دورۀ سوم

منبع: فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری
۲۸ نوامبر ۲۰۲۲

بیانیه همبستکی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری با خلق فلسطین

 

به مناسبت روز جهانی همبستگی با خلق فلسطین در ۲۹ نوامبر، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری بار دیگر بر حمایت و همبستگی خود با خلق فلسطین و مبارزه عادلانه روزانه آن‌ها تاکید می‌کند.

سال ۲۰۲۲ یکی از خونین‌ترین سال‌ها برای خلق فلسطین است، از ابتدای سال جاری حملات اسرائیل به کشته شدن ۱۶۰ نفر در کرانه باختری و نوار غزه و مجروح شدن هزاران نفر منجر شد. هم‌چنین ۵۳۰۰ فلسطینی از جمله ۶۲۰ کودک توسط نیروهای اشغالگر بازداشت و زندانی شدند.

حکومت جنایتکار اسرائیل به جای محکومیت و مجازات برای جنایات علیه بشریت، مورد تمجید و حمایت و پوشش سیاسی رهبران ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو – به اصطلاح «جهان آزاد» – قرار می‌گیرد. اسرائیل به جای تحریم، میلیاردها دلار از امپریالیست‌ها کمک دریافت می‌کند، در حالی‌که خلق فلسطین هر روز، فقط به دلیل فلسطینی بودن، در ترس از دستگیری یا کشته شدن بسر می‌برد. فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری ریاکاری امپریالیست‌ها و سیاست معیار دوگانه آن‌ها را محکوم می‌کند. و در عین‌حال، ما سیاست فاصله متساوی «کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری» (ITUC) و سندیکاهای زرد و سکوت بین‌المللی در قبال جنایات اسرائیل علیه خلق فلسطین را محکوم می‌کنیم.

جنبش جهانی سندیکایی دارای سمت‌گیری طبقاتی حملات روزانه نیروهای اشغالگر اسرائیل، قتل، بازداشت، آوارگی و هدف قرار دادن کارگران، زنان و کودکان را محکوم می‌کند.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری به نمایندگی ۱۰۵ میلیون کارگر در ۱۳۳ کشور جهان، حمایت تزلزل‌ناپذیر و همبستگی انترناسیونالیستی دیرینه خود را با خلق قهرمان فلسطین در مبارزه آن‌ها برای یک میهن مستقل برای زندگی در آزادی و حق مُسَلم آن‌ها برای تعیین سرنوشت خویش، حق آن‌ها برای تعیین آزادانه و دموکراتیک حال و آینده خود اعلام می‌نماید.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۴۵ با کارزار‌های همبستگی، تظاهرات، اعتراضات و حمایت عملی در تمام سال‌ها با قاطعیت در کنار مردم فلسطین ایستاده و تا پیروزی نهایی پیوسته در کنار مردم فلسطین خواهد جنگید. فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری و اعضای رزمنده آن همواره در سمت درست تاریخ با همبستگی طبقاتی و انترناسیونالیسم که نیرومندترین سلاح ما علیه دولت ددمنش اسرائیل و متحدان آن است، خواهند بود.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری برای برسمیت شناختن دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۷۶ و بیت‌المقدس قدس شرقی به عنوان پایتخت آن، برای پایان دادن به شهرک سازی و خروج همه شهرک‌نشینانی که در سراسر مرزهای ۱۹۶۷ ساکن شدند، برای تخریب دیوار آپارتید در بیت‌المقدس، برای حق بازگشت همه آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود بر اساس تصمیمات مربوطه سازمان ملل متحد، برای الغای هرگونه محرومیت یا تبعیض علیه فلسطینیان در کرانه باختری و نوار غزه، برای آزادی فوری همه زندانیان سیاسی از زندانی‌های اسراییل، برای خروج ارتش اسراییل از تمامی سرزمین‌های اشغالی سال ۱۹۶۷، از جمله بلندی‌های جولان و منطقه شبعا در جنوب لبنان، در کنار خلق فلسطین به مبارزه ادامه خواهد داد.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری به مناسبت روز جهانی همبستگی در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲، از تمام اعضا و دوستان خود، اتحادیه‌های کارگری رزمنده دارای سمت‌گیری طبقاتی می‌خواهد که به هر طریق ممکن همبستگی خود را اعلام نمایند.

دبیرخانه

https://www.wftucentral.org/wftu-solidarity-declaration-with-the-palestinian-people/

پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/2p9fdm8k